Ako vám webová analytika môže pomôcť viac predávať v realitnom trhu?

Publikované: Štvrtok, 21 Apríl, 2016 - 15:00, Marek Šulik

Realitných portálov sú dnes na slovenskom trhu desiatky. Konkurencia je obrovská a o tom, či si návštevník klikne jednu alebo druhú nehnuteľnosť, rozhodujú detaily. Práve na tieto detaily ľudia často zabúdajú. Povedia si, že nemá zmysel riešiť takúto maličkosť, pretože efekt po zmene bude veľmi malý. Ale ak urobíte takýchto zmien niekoľko, tak sa ich efekt zvyšuju rádovo a vy získavate konkurenčnú výhodu oproti konkurenčným maklérom.

 

Ako tieto detaily na stránke odhaliť? Pomôžu vám nástroje webovej analytiky, s pomocou ktorých môžete analyzovať správanie návštevníkov vašich stránok a na zaklade toho robiť zmeny, ktoré im spríjemnia návštevu na stránke. V tomto článku si ich predstavíme.

 

Google Analytics   

Je to základný nástroj webovej analytiky, s ktorým ste sa už pravdepodobne stretli, ak sa zaujímate o návštevnosť vašich stránok. V nástroji nenájdete len informácie o tom, koľko ľudí prišlo na vašu stránku, ale nájdete tu veľa iných dôležitých informácií. Môžete zistiť napríklad aj toto:

 

●     O ktoré vaše inzeráty je najväčší zájem

●     Z akých zdrojov prichádzajú záujemcovia o inzeráty

●     Ako dlho si prezerali vaše inzeráty

●     Koľkí z nich odišli okamžite preč, bez toho aby si prezreli iný inzerát

●     Koľko z nich vyplnilo formulár o obhliadke

●     Čo na vašej stránke vyhľadávali

 

K dispozícii sú desiatky iných cenných informácií. Možnosti nástroja sú veľmi široké a každý si nájde to, čo potrebuje a čo mu pomôže viac predávať.

 

Obrázok č.1

Sú vaši návštevníci muži alebo ženy? Koľko majú rokov?


Hotjar

Zaujíma vás, kam presne klikajú návštevníci, ktoré prídu na váš web a ako presne sa správajú? Skúste Hotjar. V nástroji môžete napríklad vidieť to, či si návštevníci prečítali celý váš inzerát, alebo sa dostali iba do polovice a potom väčšina z nich odišla. Alebo koľkí z nich začali vypĺnať formulár o obhliadke a či sa náhodou nezasekli pri niektorom konkrétnom údaji, ktorí mali vyplniť.

 

Obrázok č. 2

Na ktoré odkazy klikajú návštevníci vášho webu? Hotjar vám dá odpoveď

 

Môžete sledovať aj konkrétne nahrávky náhodných návštevníkov. Viete z nich zistiť, či sa vedia návštevníci na vašej stránke zorientovať alebo či nie sú zmätení z niektorých prvkov. Príklad konkrétnej nahrávky, ktorú si môžete v Hotjari pozrieť, nájdete tu.

 

Vašich návštevníkov sa môžete pýtať ak konkrétne otázky, napríklad, či na stránke našli všetky informácie, ktoré hľadali. Formulár s otázkou sa im zobrazí po načítaní v pravom dolnom rohu stránky.

 

Obrázok č. 3

Od vašich návštevníkov viete vďaka Hotjaru získať rýchlu spätnú väzbu


Optimizely

Čo robiť vtedy, ak zistíte, že návštevníci sú na vašej stránke zmätení alebo nevedia nájsť to správne tlačítkom. Riešením by mohla byť zmena na stránke. Ak budete ale takéto zmeniť robiť náhodne a len na základe intuície, tak sa môže stať, že situácia sa ešte zhorší. V takýchto prípadoch by ste mali využiť A/B testovacie nástroje ako Optimizely.

 

V nástroji si jednoducho vytvoríte inú verziu konkrétnej stránky, napríklad takú, v ktorej je tlačidlo na odoslanie formulára väčšia a výraznejšie. Nástroj potom rozdelí vašu návštevnosť na dve polovice. Prvá uvidí pôvodnú verziu stránky a druhá novú verziu. Po určitom čase si porovnáte výsledky a určíte víťaza testu. Ak vás výsledok neuspokojil, tak môžete skúsiť ďalší test. Takto môžete stránku po malých krokoch zlepšovať, až kým nebudete spokojní.

 

Obrázok č. 4

A/B testovanie využíva aj tím Baracka Obamu a získal vďaka tomu viac finančných príspevkov na kampaň

 

Nebojte sa začať

Webová analytika ponúka takmer neobmedzené možnosti toho, čo môžeme vyhodnocovať a zlepšovať. Na prvý pohľad to môže pôsobiť až odstrašujúco, ale dôležité je hlavne začať. Skúste sa zamerať najskôr na jeden cieľ a tomu prispôsobte to, aké nástroje budete používať. Postupne pridávajte ďalšie a nenechajte sa odradiť prvými neúspechmi. Je to ako s tými malými zmenami, ktoré som spomínal v úvode. Čím viac ich bude, tým viditeľnejší bude celkový efekt.

 

Potrebujete predať alebo kúpiť nehnuteľnosť, kontaktujte nás.

Viac článkov o realitách si môžete prečítať na našom realitnom blogu. Ak ste si prečítali článok až do konca a téma vás zaujala a túžite po kariére a lepšom finančnom ohodnotení – s RE/MAX to môžete dosiahnuť.

Podnikajte pre seba ale nie sami. Buďte úspešní, buďte RE/MAX.

Spoločnosť RE/MAX Vám v spolupráci s Finvia Group prináša exkluzívny produkt Hypotéka Plus, s množstvom výnimočných benefitov. Teraz je naozaj ten najlepší čas!

Marek ŠulikStrategy Director, Visibility - internet marketing agency

Baví a živí ma online marketing. Vo VISIBILITY som takmer od začiatku a v súčasnosti vediem oddelenie výkonnostného marketingu na pozícii Strategy Director. Mám rád dobré SEO, webovú analytiku, social media management a budovanie komunity okolo VISIBILITY.