Osoba realitného makléra zohráva kľúčovú funkciu v realitnej kancelárii, ale najmä v procese predaja, kúpy alebo prenájmu nehnuteľností.
Aby mohol svojim klientom poskytovať maximálne profesionálne a kvalitné služby, musí s nimi vedieť komunikovať a využívať pritom všetky klasické i moderné nástroje komunikácie.
Dobrý realitný maklér, okrem štandardnej obchodnej komunikácie, ktorá je založená na osobnom, odbornom a zrozumiteľnom prejave, používa aj technické komunikačné nástroje. Medzi ne patrí napríklad telefón, email, internet a sociálne siete. Všetky tieto prvky komunikácie musí maklér využívať v prospech klienta v priateľskom, empatickom a vecnom tóne. Aj realitní makléri – partneri predaja RE/MAX si veľmi zakladajú na komunikácii s klientami a tí to vedia aj patrične oceniť.
Osobná komunikácia – Most k dôvere a pochopeniu
Skúsený realitný maklér si je vedomý, že komunikácia je kľúčom k úspechu budovania dôvery a dobrých vzťahov s klientmi. Okrem toho vie, že nie je potrebné len veľa rozprávať, ale aj počúvať a porozumieť predstavám i požiadavkám klienta. Osobná komunikácia realitného makléra takisto nie je len o slovách, ale aj o neverbálnej komunikácii, správaní i postojoch, vďaka ktorým dokáže preukázať svoju profesionalitu a zodpovednosť.
Telefón – Alternatíva k osobnému a priamemu kontaktu
Aj keď svetu vládnu technologické vymoženosti, telefonická komunikácia hrá v práci realitného makléra stále prím. Má nezastupiteľnú úlohu, pretože skutočný hlas makléra vzbudzuje u klientov dôveru a stabilitu. Pri telefonáte je možné rýchlo objasniť rôzne otázky a poskytnúť potrebné a promptné informácie.
Email – Rýchla a pohodlná komunikácia
Online komunikácia prostredníctvom emailu je dnes neodmysliteľnou súčasťou nášho života. Aj realitný maklér ju efektívne využíva najmä na udržanie kontaktu so svojimi klientmi. Rýchlosť, pohodlie a pamäťová stopa emailov umožňujú pravidelne informovať klientov o nových ponukách, obhliadkach dokumentácii, dôležitých informáciách i zaujímavostiach.
Sociálne siete – Svet, kde to žije
V dnešnej digitálnej ére sú sociálne siete veľmi obľúbeným, ale i dôležitým nástrojom pre realitných maklérov. Aktívna prítomnosť na platformách sociálnych sietí, ako sú Facebook, Instagram či LinkedIn, umožňuje maklérom osloviť širší okruh potenciálnych klientov. Prostredníctvom nich môže maklér zdieľať informácie o ponukách, trendoch, novinkách a ďalších témach, vďaka ktorým poskytne svojim klientom pridanú hodnotu. Výhodou sociálnych sietí je aj propagácia ponúk a príspevkov.
Internet a moderné technológie – Udržanie kroku s dobou
Medzi ďalšie moderné nástroje komunikácie patria videá, videokonferencie, streamy a iné technológie. Je na každom maklérovi, ktorá z nich bude pre jeho prácu s klientom najvhodnejšia a najefektívnejšia.
Realitný maklér sa bez dobrej komunikácie vo svojej práci jednoducho nezaobíde. Ak hľadáte spoľahlivého a komunikatívneho partnera pri predaji, kúpe alebo prenájme nehnuteľnosti, vyberte si realitného makléra RE/MAX.
Potrebujete predať alebo kúpiť nehnuteľnosť, kontaktujte nás.
Viac článkov o realitách si môžete prečítať na našom realitnom blogu. Ak ste si prečítali článok až do konca a téma vás zaujala a túžite po kariére a lepšom finančnom ohodnotení – s RE/MAX to môžete dosiahnuť.
Podnikajte pre seba ale nie sami. Buďte úspešní, buďte RE/MAX.
Spoločnosť RE/MAX Vám v spolupráci s Finvia Group prináša exkluzívny produkt Hypotéka Plus, s množstvom výnimočných benefitov. Teraz je naozaj ten najlepší čas!
Nadšenie pre maximálne uspokojenie potrieb zákazníkov je hlavným dôvodom, prečo sieť RE/MAX rastie nepretržite už viac ako 40 rokov. Naša stratégia už uspela vo viac než 110 krajinách sveta - krajinách s odlišnými ekonomickými, kultúrnymi i obchodnými podmienkami.