História RE/MAX

RE/MAX, najúspešnejšia sieť realitných kancelárií na svete, bola založená súčasným prezidentom RE/MAX International Davom Linigerem v roku 1973 v Denveri (Colorado, USA). V tej dobe si väčšina realitných partnerov predaja ponechávala iba 50% zarobených provízií a majitelia realitných kancelárií mali priamu kontrolu nad všetkou ich prácou. Partneri predaja boli rozčarovaní a demotivovaní. Väčšina z nich túto profesiu opúšťala do 2 rokov.

 

Davem Liniger

 

Liniger, ktorý bol sám realitným partnerom predaja cítil, že musí existovať aj lepšia cesta a rozhodol sa svoje sny o spravodlivejšom realitnom systéme uskutočniť. Navrhol prevratný a inovatívny biznis model, ktorý kládol ľudí na prvé miesto a umožňoval uspieť ako partnerom predaja, tak majiteľom realitných kancelárií. Svoju koncepciu nazval RE/MAX, akronym pre "real estate maximums". Liniger a jeho žena Gail, ktorá bola tiež realitným partnerom predaja, verili v úspech tejto novej unikátnej koncepcie. A podarilo sa im s ňou spôsobiť revolúciu. Dnes má RE/MAX viac ako 90 tisíc partnerov predaja pracujúcich vo viac ako 7 tisícoch kanceláriách po celom svete.

Nepretržitý rast

 

1973 Založenie spoločnosti
1976 RE/MAX má už 100 partnerov predaja
1977 480 partnerov predaja – RE/MAX sa stáva najväčšou realitnou spoločnosťou v Denveri a expanduje do Kanady
1978 100 kancelárií s 1 000 partnermi pradaja – teplovzdušný balón RE/MAX sa stáva logom firmy
1980 3 000 partnerov predaja počas siedmych rokov na trhu
1984 Po ďalších štyroch rokoch sa sieť rozrastá na 5 000 partnerov predaja
1986 RE/MAX otvára svoju 1000 realitnú kanceláriu a má 10 000 partnerov predaja
1987 RE/MAX je jednotkou v USA
1988 RE/MAX sa stáva jednotkou tiež v Kanade, 20 000 partnerov predajav Severnej Amerike
1991 Expanzia do Karibiku, kde je dnes RE/MAX najväčšou realitnou spoločnosťou
1992 Expanzia do Mexika
1994 Spustenie vlastnej satelitnej televízie RE/MAX pre severoamerickú sieť pobočiek
1995 Expanzia do Južnej Afriky, Európy a Izraela
1996 RE/MAX získava cenu "Franchise Relations Award" amerického časopisu Income Opportunities, ktorá je udelovaná najlepším franšízingovým spoločnostiam za vynikajúcu podporu, školenia a komunikačné služby poskytované majiteľom franšízingových licencií
2004 RE/MAX má 100 000 partnerov predaja, z toho v Európe takmer 6 000 partnerov predaja vo viac než 1 000 kanceláriach
2005 Rýchly rozvoj v postkomunistických štátoch strednej a východnej Európy, RE/MAX vstúpil do Českej republiky, Bulharska, Lotyšska, Litvy a Estónska. RE/MAX prekonal v r. 2005 hranicu 6000 kancelárií a 114 000 partnerov predaja
2006 RE/MAX vstupuje na Slovensko
2010 RE/MAX vstupuje do Indie a Brazílie
2011 RE/MAX opakovane obhájil svoje postavenie jednotky na realitnom trhu. Celkový objem 751 088 realizovaných transakcií v rámci RE/MAX v USA, je o 26 % vyšší než najbližší konkurent (Coldwell Banker s 596 268 transakciami) a viac ako dvojnásobný oproti Century 21 (372 682 transakcií). Aj na slovenskom trhu stojí RE/MAX na 1. mieste pomyselného rebríčka v realizovaných transakciách. RE/MAX predáva 7 nehnuteľností v SR denne.
2012 RE/MAX vstupuje do Číny, Honk Kongu a Macaa
2013 RE/MAX Slovakia získava prestížne ocenenie SUPERBRANDS 2013. RE/MAX vstupuje na burzu v USA a ponúka na predaj 10 miliónov akcií.
2014 Prvýkrát v histórii RE/MAX tržby realitných kancelárií prekonali hranicu 4 milióny EUR.
2015 Po celom svete pracuje 100 000 obchodných partnerov RE/MAX. RE/MAX Slovensko opäť ako jediná realitná kancelária získava ocenenie SUPERBRANDS.
2016 RE/MAX Slovensko získava ocenenie SUPERBRANDS aj v tomto roku. Spúšťa jedinečný nástroj pre lokálny marketing kancelárií a partnerov predaja Marketingové Centrum RE/MAX. RE/MAX vstupuje do Národnej asociácie realitných kancelárií /NARKS/. RE/MAX Slovakia uvádza najkomplexnejší finančný produkt RE/MAX Hypotéka Plus. 
2017 Spustený najkomplexnejší vzdelávací systém pre nových partnerov predaja na slovenskom realitnom trhu. RE/MAX Slovakia získava ako jediná realitná kancelária ocenenie „Najdôveryhodnejšia značka“

 

 

Najproduktívnejší partneri predaja

Základná koncepcia vyvinutá zakladateľom spoločnosti, Davom Linigerem, umožnila RE/MAX stať sa najproduktívnejšou organizáciou v oblasti realít na svete. Podľa dlhodobých štatistík majú partneri predaja RE/MAX v priemere viac skúseností a dokážu predať viac nehnuteľností ako ostatní partneri predaja v odbore. Dave Liniger, ktorý sám patril k najlepším realitným partnerom predaja, založil princíp fungovania svojich kancelárií okrem iného na rovnom rozdelení nákladov na prevádzku realitnej kancelárie medzi všetkých partnerov predaja. Tým umožnil najproduktívnejším agentom podstatne zvýšiť svoje zárobky a vytvoril konkurenčný náskok kancelárií vďaka zdieľaniu synergií v nákladoch.

Majitelia realitných kancelárií tradične požadovali (a naďalej požadujú) od svojich partnerov predaja odovzdanie väčšej časti z utŕžených provízií na pokrytie prevádzkových nákladov kancelárie. Tento tradičný systém bol výhodný pre začiatočníkov, partnerov predaja pracujúcich na čiastočný úväzok a málo produktívnych partnerov predaja. Dobrí a úspešní partneri predaja však dokázali veľmi rýchlo rozpoznať svoju príležitosť a výhody nového systému a začali čoskoro nasledovať RE/MAX.

Zvýšenie podielu partnerov predaja na zarobených províziách, unikátny systém vzdelávania, využitie spolupráce v rámci celosvetovej siete kancelárií RE/MAX a využitia synergie v marketingu a nákladoch umožnilo prijať do radov RE/MAX a následne aj dlhodobo udržať najlepších realitných odborníkov.

Úspech prináša úspech

Nová koncepcia priniesla ďalšie zaujímavé zistenia. Akonáhle začali skutoční profesionáli pracovať spolu v jednej kancelárii, ich schopnosti sa ďalej lepšili. Nastal klasický prípad známy napríklad z golfu, kedy sa vaša hra zlepší, akonáhle hráte s lepšími golfistami.

Systém RE/MAX mal pre celý odbor nesmierny význam a dnes je napodobňovaný celou radou imitátorov. Nikto z nich však nedosiahol taký úspech a profesionálnu úroveň, akú má RE/MAX a jeho partneri predaja. K dosiahnutiu dlhodobého úspechu totiž nestačí iba zavedenie iného spôsobu financovania a odmeňovania.

Neuveriteľný úspech spoločnosti RE/MAX doložený rokmi nepretržitého rastu (RE/MAX rastie nepretržite od svojho založenia) spočíva v unikátnom súhrne zvyšovania motivácie ľudí, ich vzájomnej podpory a spolupráce, dôrazu na profesionalitu prostredia, využívanie a nepretržité zdokonaľovanie najmodernejších predajných nástrojov. Spoločnosť RE/MAX vynakladá každoročne približne 1 mld. USD na reklamu a zisťovanie potrieb svojich klientov. Tieto skutočnosti sú niektorými z mnohých dôvodov, prečo je spoločnosť RE/MAX celosvetovo vyhľadávaná najlepšími realitnými partnermi predaja ako miesto pre ich kariéru.

Teplovzdušné balóny

Teplovzdušné balóny RE/MAX patria medzi najznámejšie logá v Severnej Amerike. Hoci sú balóny nezávisle vlastnené a prevádzkované, firemná "flotila" obsahujúca viac ako 100 balónov patrí k najväčším na svete.

História loga RE/MAX - teplovzdušného balónu - sa začala písať roku 1978, kedy sa jeden z regionálnych riaditeľov pokúsil o marketingový experiment a umiestnil pruh s nápisom RE/MAX na teplovzdušný balón. Posádka mala na sebe tričká s nápisom "Above the Crowd!" (Nad davy!) - Slogan vytvorený partnermi predaja RE/MAX. Neskôr sa v centrále RE/MAX v Colorade rozhodli, že pre svoju televíznu reklamu použijú tiež teplovzdušný balón voľne letiaci "Nad davmi", keďže stelesňuje nezávislosť, slobodného ducha a profesionalitu organizácie RE/MAX. Táto reklama sa ukázala ako extrémne úspešná a teplovzdušný balón sa stal oficiálnym logom RE/MAX.

Charita

Hoci každá kancelária RE/MAX a každý región môže byť zapojený v iných neziskových projektoch či charite, oficiálnou aktivitou organizácie RE/MAX v oblasti charity je Children 's Miracle Network (CMN). Partneri predaja RE/MAX už poskytli CMN nemocniciam po celom svete milióny dolárov.