Reklamačný proces
V prípade záujmu o podanie reklamácie,
prosím zašlite v súlade s reklamačným poriadkom spoločnosti RE/MAX Slovakia
vyplnený ON-LINE reklamačný
formulár - KLIKNITE TU.
Tento
reklamačný poriadok bol vypracovaný a prijatý spoločnosťou SLOVAKIA TOP
ESTATES, s.r.o., so sídlom Cesta na Senec 2/A, 821 04 Bratislava-Ružinov, IČO:
36276065 (ďalej len spoločnosť RE/MAX SR“), ktorá je výhradným držiteľom
regionálnej franšízy RE/MAX pre Slovenskú republiku.
- Realitnou
kanceláriou RE/MAX sa rozumie fyzická či právnická osoba oprávnená
podnikať na území Slovenskej republiky v oblasti realitnej činnosti,
ktorá je na základe zmluvy o franšíze uzatvorenej so spoločnosťou RE/MAX
Slovakia zmluvne oprávnená k využívaniu systému RE/MAX
- Každá
realitná kancelária RE/MAX je nezávisle vlastnená a prevádzkovaná
- Klientom
sa rozumie akákoľvek fyzická či právnická osoba, ktorej realitná
kancelária RE/MAX poskytuje realitné služby. Ak klient usúdi, že služby
poskytované príslušnou realitnou kanceláriou RE/MAX sú nevyhovujúce alebo
bude mať k vykonávaniu obchodného prípadu iné výhrady, je oprávnený
uplatniť tieto svoje výhrady (ďalej len "reklamácia") u
príslušnej realitnej kancelárie RE/MAX ktorej sa reklamácia týka (ďalej
len „príslušná realitná kancelária RE/MAX“). Práva zo zodpovednosti za
vady poskytnutej služby - reklamácia
sa uplatňuje vyplnením a odoslaním príslušného on-line reklamačného
formulára alebo písomne formou e-mailu alebo poštou na adresu sídla príslušnej
kancelárie RE/MAX Reklamácia musí byť podaná písomne a musí obsahovať
údaje príslušnej kancelárie RE/MAX ktorej sa reklamácia týka (názov
kancelárie RE/MAX, meno a priezvisko makléra, typ realizovanej
transakcie), informácie o reklamujúcom klientovi (meno
a priezviskom adresa, e-mailová adresa), dôvody reklamácie
a musí byť zrejmý dátum jej podania, inak sa na ňu neprihliada.
- Príslušná
realitná kancelária RE/MAX ktorej sa reklamácia týka spíše o každej
reklamácii, ktorá je u nej uplatnená, reklamačný protokol na aktuálne
platnom formulári prijatom v danú dobu spoločnosťou RE/MAX Slovakia.
Klient má právo na kópiu reklamačného protokolu. Formulár Reklamačného
protokolu je v elektronickej podobe k stiahnutiu na internetových
stránkach spoločnosti RE/MAX Slovakia www.remax-slovakia.sk (alebo
na konci tejto stránky).
- Reklamácia
bude príslušnou realitnou kanceláriou RE/MAX vybavená bez zbytočného
odkladu, najneskôr do 7 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie,
pokiaľ sa realitná kancelária RE/MAX s klientom písomne nedohodne inak.
- Reklamáciu
môže realitná kancelária RE/MAX uznať ako oprávnenú alebo neoprávnenú.
- Pokiaľ
realitná kancelária RE/MAX uzná reklamáciu za oprávnenú, vykoná
všetko preto, aby nežiaduci stav odstránila k spokojnosti klienta.
V prípade, že z dôvodov na strane realitnej kancelárie RE/MAX
nebude možné nežiaduci stav odstrániť, môže klient požadovať primeranú
zľavu z odplaty za poskytnutie realitných služieb. Realitná kancelária
RE/MAX zašle kópiu reklamačného protokolu, vrátane informácie o vybavení
reklamácie, spoločnosti RE/MAX Slovakia.
- Pokiaľ
realitná kancelária RE/MAX uzná reklamáciu za neoprávnenú, informuje o tom
neodkladne klienta. Realitná kancelária RE/MAX zašle kópiu reklamačného
protokolu, vrátane informácií o vybavení reklamácie, spoločnosti RE/MAX
Slovakia. Spoločnosť RE/MAX Slovakia vyhodnotí reklamáciu a v prípade, že
ju uzná úplne alebo čiastočne ako oprávnenú, vyzve príslušnú realitnú
kanceláriu RE/MAX, aby vykonala náležitú nápravu podľa pokynov spoločnosti
RE/MAX Slovakia. RE/MAX Slovakia môže tiež poveriť nezávislého Ombudsmana
RE/MAX vyhodnotením reklamácie vo forme vydania Nálezu. O inštitúte
Ombudsmana RE/MAX viac pojednáva Rokovací poriadok Ombudsmana RE/MAX.
- Na
základe zistení učinených z reklamačných protokolov vyvodzuje realitná
kancelária RE/MAX a spoločnosť RE/MAX Slovakia dôsledky, stanovuje metódy,
návody a dáva pokyny, aby bolo možné predchádzať vzniku prípadných ďalších
reklamácií.
- Spracúvanie
osobných údajov realitnou kanceláriou RE/MAX a spoločnosťou RE/MAX
Slovakia je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej je klient zmluvnou
stranou. Podrobnejšie informácie o ochrane osobných údajov sú
umiestnené na webovom sídle spoločnosti RE/MAX Slovensko www.re-max.sk v sekcii Nové pravidlá
ochrany osobných údajov podľa GDPR pre sieť RE/MAX
- Klient
má právo obrátiť sa na spoločnosť RE/MAX Slovakia (napr. e-mailom na
adresu: info@re-max.sk) so
žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým realitná
kancelária, ďalej len „RK“ vybavila jeho reklamáciu alebo, ak sa domnieva,
že RK porušila jeho práva. Ak spoločnosť RE/MAX Slovakia na žiadosť
klienta odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania
neodpovie vôbec, klient má právo podať návrh na začatie alternatívneho
riešenia sporu (ďalej len „ARS“) podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3
citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára,
ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od
spotrebiteľa (klienta) požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však
do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby,
ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ (klient). Okrem ARS má klient právo
obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.
Platforma ARS je dostupná na internetových
stránkach tu.
- Tento
reklamačný poriadok je záväzný pre všetky realitné kancelárie RE/MAX na
území Slovenskej republiky.
- Tento
reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 2. mája 2006. Tento reklamačný
poriadok môže byť zmenený iba spoločnosťou RE/MAX Slovenská republika.
Aktualizovaný dňa 1.8.2022 spoločnosťou RE/MAX Slovakia.
Reklamačný formulár na stiahnutie