Reklamačný proces
V prípade záujmu o podanie reklamácie, prosím zašlite v súlade s reklamačným poriadkom spoločnosti RE/MAX Slovakia vyplnený ON-LINE reklamačný formulár - KLIKNITE TU.
Tento reklamačný poriadok
bol vypracovaný a prijatý spoločnosťou SLOVAKIA TOP ESTATES, s.r.o., so sídlom
Cesta na Senec 2/A, 821 04 Bratislava-Ružinov, IČO: 36276065 (ďalej len spoločnosť RE/MAX SR“), ktorá je výhradným
držiteľom
regionálnej franšízy RE/MAX pre Slovenskú republiku.
- Realitnou kanceláriou RE/MAX sa rozumie fyzická či právnická
osoba, podnikajúca na území Slovenskej republiky v oblasti obchodu s realitami,
ktorá je na základe zmluvy o franšíze uzatvorenej so spoločnosťou RE/MAX
Slovakia zmluvne oprávnená k využívaniu systému RE/MAX.
- Každá realitná kancelária RE/MAX je nezávisle vlastnená a
prevádzkovaná.
- Klientom sa rozumie akákoľvek fyzická či právnická osoba, ktorej
realitná kancelária RE/MAX poskytuje realitné služby. Ak klient usúdi, že
služby poskytované príslušnou realitnou kanceláriou RE/MAX sú nevyhovujúce
alebo bude mať k vykonávaniu obchodného prípadu iné výhrady, je oprávnený
uplatniť tieto svoje výhrady (ďalej len "reklamácie") u príslušnej
realitnej kancelárie RE/MAX.
- Príslušná realitná kancelária RE/MAX spíše s klientom o každej
reklamácii, ktorá je u nej uplatnená, reklamačný protokol na aktuálne platnom
formulári prijatom v danú dobu spoločnosťou RE/MAX Slovenská republika. Klient
má právo na kópiu reklamačného protokolu. Formulár Reklamačného protokolu je v
elektronickej podobe k stiahnutiu na internetových stránkach spoločnosti RE/MAX
Slovenská republika www.remax-slovakia.sk (alebo
na konci tejto stránky).
- Reklamácia bude príslušnou realitnou kanceláriou RE/MAX vybavená
bez zbytočného odkladu, najneskôr do 7 pracovných dní odo dňa uplatnenia
reklamácie, pokiaľ sa realitná kancelária RE/MAX s klientom písomne nedohodne
inak.
- Reklamáciu môže realitná kancelária RE/MAX uznať ako oprávnenú
alebo neoprávnenú.
- Pokiaľ realitná kancelária RE/MAX uzná reklamáciu za
oprávnenú, vykoná všetko preto, aby nežiaduci stav odstránila
k spokojnosti klienta. V prípade, že z dôvodov na strane
realitnej kancelárie RE/MAX nebude možné nežiaduci stav odstrániť, môže klient
požadovať primeranú zľavu z odplaty za poskytnutie realitných služieb. Realitná
kancelária RE/MAX zašle kópiu reklamačného protokolu, vrátane informácie o
vybavení reklamácie, spoločnosti RE/MAX Slovakia.
- Pokiaľ realitná kancelária RE/MAX uzná reklamáciu za
neoprávnenú, informuje o tom neodkladne klienta. Realitná kancelária RE/MAX
zašle kópiu reklamačného protokolu, vrátane informácií o vybavení reklamácie,
spoločnosti RE/MAX Slovakia. Spoločnosť RE/MAX Slovakia vyhodnotí reklamáciu a
v prípade, že ju uzná úplne alebo čiastočne ako oprávnenú, vyzve príslušnú
realitnú kanceláriu RE/MAX, aby vykonala náležitú nápravu podľa pokynov
spoločnosti RE/MAX Slovakia. RE/MAX Slovakia môže tiež poveriť nezávislého Ombudsmana RE/MAX vyhodnotením reklamácie vo forme vydania Nálezu. O inštitúte Ombudsmana RE/MAX viac pojednáva Rokovací poriadok Ombudsmana RE/MAX.
- Na základe zistení učinených z reklamačných protokolov vyvodzuje
realitná kancelária RE/MAX a spoločnosť RE/MAX Slovakia dôsledky, stanovuje
metódy, návody a dáva pokyny, aby bolo možné predchádzať vzniku prípadných
ďalších reklamácií.
- . Spracúvanie osobných údajov
realitnou kanceláriou RE/MAX a spoločnosťou RE/MAX Slovakia je nevyhnutné
na plnenie zmluvy, ktorej je klient zmluvnou stranou. Podrobnejšie
informácie o ochrane osobných údajov sú umiestnené na webovom sídle
spoločnosti RE/MAX Slovensko www.re-max.sk v
sekcii Nové pravidlá ochrany osobných údajov podľa GDPR pre sieť RE/MAX
- Klient má právo obrátiť sa na spoločnosť RE/MAX Slovakia (napr.
e-mailom na adresu: info@re-max.sk)
so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým realitná
kancelária, ďalej len „RK“ vybavila jeho reklamáciu alebo, ak sa domnieva, že
RK porušila jeho práva. Ak spoločnosť RE/MAX Slovakia na žiadosť klienta
odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec,
klient má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len
„ARS“) podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov.
Návrh na začatie ARS sa podáva k
subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej
platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona.
Subjekt ARS môže od spotrebiteľa (klienta) požadovať úhradu poplatku za začatie
ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré
subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ (klient).
Okrem ARS má klient právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný
alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových
stránkach tu.
- Tento reklamačný poriadok je záväzný pre všetky realitné
kancelárie RE/MAX na území Slovenskej republiky.
- Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 2. mája 2006.
Tento reklamačný poriadok môže byť zmenený iba spoločnosťou RE/MAX Slovenská
republika.
Aktualizovaný dňa 25. mája
2018 spoločnosťou RE/MAX Slovakia. RE/MAX Slovakia